الثلاثاء، 7 ديسمبر 2010

هاللو يونيفرس الفيس بريسلي يرحب بكم

أحياناً بيكون عندي الرغبه والقدره علي الكلام لعدة ساعات بشكل مستمر -بلا ملل ولا إنقطاع- عن أحداث بمر بها أو عن ذكريات كوميديه أو غير كوميديه ... ويمكن تكون كمان ذكريات مؤلمه بس بيكون برضه الكلام عنها مغري بطريقه مختلفه, لأنك بتفتكر معاها أماكن وناس جايز تكون نسيتهم بشكل مؤقت في زحمة الدنيا ... ساعتها بس بتحس إنك لسه عايش وانه لسه فيه حاجات كتير كمان هتقبلك في حياتك هتحكي عنها لناس تانيه وتكون برضه ذكريات.
حد عارف إعلان شركة إتصالات اللي غناه منير " وساعات فيه كلام بيجيب في كلام وأضحك وأشتاق وأخاف "  نفس الشعور ده.

وساعات بيكون عندي شعور قاتل اني مش عارفه أتكلم -أو بمعني أدق- معنديش كلام أقوله, شعور فظيع بأن التجويف الموجود أعلي العينين اللي المفروض يحتوي علي جهاز عصبي حساس جدا وهو المخ  مافيهوش حاجه خالص, فااااااااضي 


يمكن انا بمر بالحاله دي دلوقتي ... وعلشان كدة أول مشاركه ليا في المدونه العجيبه دي لم تكن -زي باقي خلق الله- مشاراكات من نوعية:


  • هاللو يونيفرس ... لتس هاف سوم فن.
أو 
  • الي المواطن أحمد إبراهيم القاطن بدير النحاس ... ركّز مع الكمبيوتر وإحتفل, رحاب بنت مجدي عملت مدونه.
أو
  • حتي كلمة ترحيب بسيطه بكائن فضائي ممكن يعّدي من هنا بالصدفه يكون بيدور علي أسطوره زي "الفيس بريسلي" فايكتشف العبقريه الجديده -اللي هو أنا- في الكتابه معدومة الهويه زي ما هو واضح. 

ولكن برضه مازال عندي الإحساس الرهيب إنها قلة ذوق منّي إني لم أبتسم في وجه  شخص فكر أنه يغلط و يضيع جزء من وقته ويعّدي من هنا فــا :

                                       مرحباً بكم .... زورونا قد تجدوا ما يسكرم :)



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق